onsdag 23 november 2011

Lång dags färd mot natt


- Tidigt uppvaknande i Stockholm för att hinna med 6.55-flyget till Bryssel. Tät dimma försenade flyget med närmare timmen. Som ni ser på fotot så låg diset kvar över Bryssel. Satt ändock på min plats i EDUC-utskottet klockan elva i Regionkommittens hus (fotot).

Förutom information hade vi två beslutsärenden. Först om vi ska fortsätta utse europeiska kulturhuvudstäder. Stort stöd för positivt förslag till yttrandet, inklusive mitt förändringsförslag. Därefter diskussion och beslut angående "Modernisering av högre utbildning". Investeringar i utbildning, forskning och innovationer är nödvändiga för att förverkliga 2020-strategin. Men hur/vad prioriterar vi? Debatten fortsätter vid plenarmötet.

Träffade eu-parlamentarikern, Kent Johansson (c), och därefter SKL:s Daniel Frelén. Dessutom en trevlig visit hos Ida och Annakaisa på vårt regionkontor, Central Sweden. Buss till flyget som tog mig till Arlanda. Kände mig, av någon anledning, trött när jag kom hem till Kungsholmen vid midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar