måndag 13 maj 2013

Revisorerna som varken tillstyrker eller avstyrker


- Avslutade dagen med föreningsstämma med bostadsrättsföreningen England. Stefan Norling (th) och jag gjorde en rockad. Stefan tar över ordförandeskapet i föreningen och jag varvar ner som vice ordförande. HSB bjöd på smörgåstårta. Beror det på att jag lämnade ordförandeklubban eller att HSB fyller 80 år? Men revisorerna tillstyrkte ansvarsfrihet.

Dagen började med att träffa fem riksdagsledamöter från Gävleborg. Vi diskuterade vilka infrastruktursatsningar vi bör prioritera. Fortsatte till Stadshuset för överläggning om hur fullmäktige i formellt hänseende bör handlägga ansvarsfrihetsfrågan för UAN.  Nämnden där en kvinna förskingrat 20 miljoner. Revisorerna har varken tillstyrkt eller avstyrkt ansvarfrihet!! Enligt kommunallagen skall revisionen avstyrka eller tillstyrka. Frågan bör återvisas för ett klarläggande, anser jag, innan vi behandlar frågan i fullmäktige.

Dessutom förde jag idag ett längre samtal med en följeforskare som följer, "Nu kör vi", ett utvecklingsprojekt för besöksnäringen i Gävleborg. I "mitt" utskott i regionen har vi ansvaret för den politiska och strategiska styrningen av projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar