torsdag 13 mars 2014

Konsumentminister Birgitta Ohlsson på besök

                                           
- Vår konsumentminister Birgitta Ohlsson gästade oss politiker i Sveriges Kommuner & Landsting. Hon tog upp problemet med många människors, främst yngre, överskuldsättning. Förra året hade 400 000 skulder hos Kronofogden. En tragedi för många. Dessutom kostar det samhället mellan 30 och 50 miljarder. Birgitta informerade också om en webbtjänst som är under uppbyggnad, www.kontaktpunkt.se

1 kommentar:

  1. Har levt i ett psykiskt fängelse i 15 år pga en konkurs orsakad av min far, i mitt namn! Känner mig helt handikappad och har gått runt med ångest, oro och depression i många år. Är nu helt tom för energi och livsglädje. Skulle jag inte ha en dotter på 2 år och en fin sambo, så skulle jag nog ha tagit mitt liv. Sitter på livstid för skulder som jag inte har orsakat. Vad ska jag göra??

    SvaraRadera