fredag 14 januari 2011

Tre tåg till priset av ett


- Tog regiontåget som går mellan Gävle och Linköping. Vagnen där jag skulle sitta fattades. Hittade en fungerande dörr till en annan vagn, men de flesta dörrarna var ur funktion pga kylan.
Högtalaren upplyste att idag tas tåget ur bruk redan i Stockholm. Orsaken var att alla toaletterna utom en var trasiga.
I Tierp låste sig bromsarna. Tåget blev stående. Efter 30 min passerade ett redan fullsatt Upptåg som jag trängde mig in i.
I Uppsala fanns sedan möjligheten, efter viss väntan, att hoppa på ett pendeltåg till Stockholm.
Efter 16 mil och tre tåg firade jag framkomsten med kaffe på Centralen. Skickar en tanke till stackars SJ som varje år överraskas med att det kommer både snö och kyla denna årstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar